cixd creative interaction design lab.

Government / KAIST Sponsored

  • 2021. 04. - 2023. 05. / sponsored by Ministry of SMEs and Startups
    수면습관 개선을 위한 AI 환경에서의 사용자 성찰 기반 행동 변화 유도 UX/UI 디자인 연구 (Research on UX/UI Design in AI Environments for Reflective Behavior Change for Improving Sleeping Habits)
  • 2021. 03. - present / sponsored by National Research Foundation of Korea (NRF)
    사용자 주도형 티칭-러닝 기반 AI 인터랙션 모델 및 디자인 체계 개발 (Development of User-Empowered Teaching-Learning Based AI Interaction Model and Design System)
  • 2017. 06. - 2017. 12. / sponsored by KAIST
    스마트폰 메신저 증후군 해결을 위한 사회적 거리 기반의 메신저 개발 및 정책 제안 (Developing an Application and a Policy for Anti-Stress Messenger UX)
  • 2016. 12. - 2017.02 / sponsored by KAIST
    메신저 증후군을 느끼지 않고 사용할 수 있는 일상적인 메신저 개발 (Developing Anti-stress Everyday Messenger)
  • 2016. 12. - 2020. 12. / sponsored by Ministry of Science, ICT and Future Planning
    사용자의 의도와 맥락을 이해하는 지능형 인터랙션 기술 연구개발 (Development of Intelligent Interaction Technology Based on Context Awareness and Human Intention Understanding)
  • 2016. 04. - 2016. 12. / sponsored by KAIST
    2016 석박사과정 모험 연구사업 (2016 Venture Research Program for Graduate and PhD Students): 중재자를 활용한 건강 증진 서비스 디자인 가이드라인 도출 및 서비스 제안 연구 (Mediator-Based IT Service Design for Health Behavior Change)
  • 2015. 07. - 2015. 11 / sponsored by KAIST
    2015 석박사과정 모험 연구사업 (2015 Venture Research Program for Graduate and PhD Students): Self-routine reflection을 활용한 Do-it-yourself 스마트 홈 프로토타입 개발 (Designing Do-It-Yourself Smart Home Prototype using Self-Routine Reflection)
  • 2015. 04. - 2016. 03. / sponsored by KAIST
    High Risk High Return (HRHR) Project: “FutureMe: Design Research for Visualizing Consequence Information on Interactive Smart Mirror for Health Behavior Change
  • 2015. 02. - 2015. 04 / sponsored by KAIST
    Dr. M Project 시나리오 개발 및 영상 제작 (Dr. M Project User Value Scenario Development and Video Making)
  • 2014. 03. - 2014. 12. / sponsored by KAIST
    신체 활동 데이터를 기반으로 한 사용자 라이프스타일별 맞춤형 건강 증진 UX 시나리오 개발
  • 2012. 08. - 2013. 06. / sponsored by Ministry of Knowledge Economy
    2012년 미래산업선도기술개발사업(신시장창출형과제): “투명플렉시블 디스플레이 응용제품에 적합한 UI 및 사용자 상호작용 기술 개발
  • 2011. 06. - 2015. 05. / sponsored by KAIST
    ICC 과학기술선도기초연구사업: A Computational Framework for Group Interactions that Achieve Fun and Done
  • 2010. 09. - 2013. 08. / sponsored by National Research Foundation of Korea (NRF)
    신개념 인터랙션 디자인을 위한 이론 및 시스템 개발 (Development of a Theory and a System for a New Interaction Design Paradigm)
  • 2009. 07. - 2010. 12. / sponsored by KAIST
    ICC IT Convergence Research Project: Developing Discovery-Driven User Study Tools for Innovative Personal Lifecare Systems
  • 2009. 05. - 2009. 12. / sponsored by Electronics and Telecommunications Research Institute (ETRI)
    지능공간인지통신 기술 시나리오 수립을 위한 Human Activity Model 연구 (Development of a Human Activity Model for Creating UX Scenarios for Ubiquitous Computing Network Technologies)
  • 2009. 05. - 2011. 05. / sponsored by KAIST
    High Risk High Return (HRHR) Project: Development of a New Prototyping System for Creative Interaction Design
  • 2008. 12. - 2009. 10. / sponsored by Korea Science and Engineering Foundation (KOSEF)
    World Class University Project: Human-Centered Design Innovation Program: Inviting Dr. Donald A. Norman
  • 2008. 02. - 2010. 12. / sponsored by National Research Foundation of Korea (NRF)
    Career Grant Project: Supporting Experience-centered Interaction Design through Interaction Quality-centered Approaches

Corporation Sponsored

  • 2023. 06. - 2023. 08. / sponsored by EDINT
    AI 기반 영상 분석을 활용한 온라인 시험 감독 서비스의 사용자 중심 디자인 전략 연구
  • 2023. 06. - present / sponsored by KEB Hana Bank
    고객 여정에 따른 가상인간의 활용 UX 시나리오 및 디자인 고려사항 연구 - 시니어 사용자를 중심으로
  • 2022. 06. - 2022. 11. / sponsored by Samsung
    TV 대화형 에이전트의 선제안 인터랙션 UI/UX 연구
  • 2021. 04. - 2021. 11. / sponsored by NH Investment & Securities
    주식 토론 및 상품 토론 UI/UX 시나리오 연구 (Research on Discussion Space UI/UX for Investing Apps)
  • 2020. 06. - 2020. 12. / sponsored by NH Investment & Securities
    NEXT 모바일앱을 위한 챗봇 및 음성인식 UI/UX 연구 (Research on Chatbot and Voice UI/UX for NEXT mobile application)
  • 2018. 07. - 2019. 01. / sponsored by Samsung Research
    Humane AI : HRI 적용방안 구현 및 평가
  • 2018. 02. - 2019. 01. / sponsored by Naver
    AI 기반 대화형 인터페이스를 활용한 네이버 서비스 활용 시나리오 및 UX 연구
  • 2016. 08. - 2017.04 / sponsored by 민트세이지(주)
    장학금 통합관리 시스템 설계 및 프로그램 개발
  • 2016. 03 - 2016. 10. / sponsored by Naver Labs
    사용자 맞춤화 된 진화형 스마트카 서비스 디자인 모델 개발 연구
  • 2015. 07. - 2016. 02 / sponsored by Hyundai NGV
    사용자 라이프스타일 맞춤형 차량 음성인터페이스 UX 컨셉 개발
  • 2015. 06. - 2015. 12. / sponsored by LG Electronics
    소비자 트랜드 분석에 의한 미래제품 가능성탐구및 마케팅 테마 개발
  • 2014. 04. - 2014. 08. / sponsored by Samsung
    Wearable UX 인터랙션 Framework 도출 및 시나리오 시각화
  • 2013. 12. - 2014. 04. / sponsored by Samsung
    Wearable Device와 Connected Car를 위한 차세대 AUX(Sound/Haptic) 연구
  • 2012. 07. - 2012. 11. / sponsored by Samsung
    Analysis of the Types of Ambient Interaction and Development of Ambient Interaction Scenarios (Ambient interaction의 다양한 유형 분석 및 장기 시나리오 발굴)
  • 2011. 12. - 2012. 11. / sponsored by Vodafone (Germany)
    Value Construction with Digital Things
  • 2011. 06. - 2012. 06. / sponsored by Microsoft Research Asia
    KAIST-Microsoft Research Collaboration Center (KMCC): Developing the Interactivity Sketcher for Creative Interaction Design
  • 2010. 03. - 2011. 03. / sponsored by Microsoft Research Asia
    KAIST-Microsoft Research Collaboration Center (KMCC): Creative Interaction Design Project