Government / KAIST Sponsored
2021. 04. - 2023. 05. / sponsored by Ministry of SMEs and Startups
수면습관 개선을 위한 AI 환경에서의 사용자 성찰 기반 행동 변화 유도 UX/UI 디자인 연구 (Research on UX/UI Design in AI Environments for Reflective Behavior Change for Improving Sleeping Habits)
2021. 03. - present / sponsored by National Research Foundation of Korea (NRF)
사용자 주도형 티칭-러닝 기반 AI 인터랙션 모델 및 디자인 체계 개발 (Development of User-Empowered Teaching-Learning Based AI Interaction Model and Design System)
2017. 06. - 2017. 12. / sponsored by KAIST
스마트폰 메신저 증후군 해결을 위한 사회적 거리 기반의 메신저 개발 및 정책 제안 (Developing an Application and a Policy for Anti-Stress Messenger UX)
2016. 12. - 2017.02 / sponsored by KAIST
메신저 증후군을 느끼지 않고 사용할 수 있는 일상적인 메신저 개발 (Developing Anti-stress Everyday Messenger)
2016. 12. - 2020. 12. / sponsored by Ministry of Science, ICT and Future Planning
사용자의 의도와 맥락을 이해하는 지능형 인터랙션 기술 연구개발 (Development of Intelligent Interaction Technology Based on Context Awareness and Human Intention Understanding)
2016. 04. - 2016. 12. / sponsored by KAIST
2016 석박사과정 모험 연구사업 (2016 Venture Research Program for Graduate and PhD Students): 중재자를 활용한 건강 증진 서비스 디자인 가이드라인 도출 및 서비스 제안 연구 (Mediator-Based IT Service Design for Health Behavior Change)
2015. 07. - 2015. 11 / sponsored by KAIST
2015 석박사과정 모험 연구사업 (2015 Venture Research Program for Graduate and PhD Students): Self-routine reflection을 활용한 Do-it-yourself 스마트 홈 프로토타입 개발 (Designing Do-It-Yourself Smart Home Prototype using Self-Routine Reflection)
2015. 04. - 2016. 03. / sponsored by KAIST
High Risk High Return (HRHR) Project: “FutureMe: Design Research for Visualizing Consequence Information on Interactive Smart Mirror for Health Behavior Change
2015. 02. - 2015. 04 / sponsored by KAIST
Dr. M Project 시나리오 개발 및 영상 제작 (Dr. M Project User Value Scenario Development and Video Making)
2014. 03. - 2014. 12. / sponsored by KAIST
신체 활동 데이터를 기반으로 한 사용자 라이프스타일별 맞춤형 건강 증진 UX 시나리오 개발
2012. 08. - 2013. 06. / sponsored by Ministry of Knowledge Economy
2012년 미래산업선도기술개발사업(신시장창출형과제): “투명플렉시블 디스플레이 응용제품에 적합한 UI 및 사용자 상호작용 기술 개발
2011. 06. - 2015. 05. / sponsored by KAIST
ICC 과학기술선도기초연구사업: A Computational Framework for Group Interactions that Achieve Fun and Done
2010. 09. - 2013. 08. / sponsored by National Research Foundation of Korea (NRF)
신개념 인터랙션 디자인을 위한 이론 및 시스템 개발 (Development of a Theory and a System for a New Interaction Design Paradigm)
2009. 07. - 2010. 12. / sponsored by KAIST
ICC IT Convergence Research Project: Developing Discovery-Driven User Study Tools for Innovative Personal Lifecare Systems
2009. 05. - 2009. 12. / sponsored by Electronics and Telecommunications Research Institute (ETRI)
지능공간인지통신 기술 시나리오 수립을 위한 Human Activity Model 연구 (Development of a Human Activity Model for Creating UX Scenarios for Ubiquitous Computing Network Technologies)
2009. 05. - 2011. 05. / sponsored by KAIST
High Risk High Return (HRHR) Project: Development of a New Prototyping System for Creative Interaction Design
2008. 12. - 2009. 10. / sponsored by Korea Science and Engineering Foundation (KOSEF)
World Class University Project: Human-Centered Design Innovation Program: Inviting Dr. Donald A. Norman
2008. 02. - 2010. 12. / sponsored by National Research Foundation of Korea (NRF)
Career Grant Project: Supporting Experience-centered Interaction Design through Interaction Quality-centered Approaches
Corporation Sponsored
2024. 09. - present / sponsored by NH Investment & Securities
다양한 관점을 활용하여 현명한 투자를 지원하는 생성형 인공지능 기반 UI/UX 서비스 디자인 연구
2024. 01. - 2024. 05. / sponsored by NH Investment & Securities
주식 및 투자 상품 서비스에서의 생성형 인공지능 기반 대화형 UI/UX 디자인 연구
2023. 11. - 2024. 04. / sponsored by Samsung
증강현실 기반 스마트홈 사용 시나리오 발굴 연구
2023. 06. - 2023. 08. / sponsored by EDINT
AI 기반 영상 분석을 활용한 온라인 시험 감독 서비스의 사용자 중심 디자인 전략 연구
2023. 06. - 2024. 01. / sponsored by KEB Hana Bank
고객 여정에 따른 가상인간의 활용 UX 시나리오 및 디자인 고려사항 연구 - 시니어 사용자를 중심으로
2022. 06. - 2022. 11. / sponsored by Samsung
TV 대화형 에이전트의 선제안 인터랙션 UI/UX 연구
2022. 05. - 2023. 4. / sponsored by Asleep
CBT-i 치료를 위한 디지털 치료제(DTx) 디자인 가이드라인 연구
2022. 05. - 2023. 4. / sponsored by Asleep
수면 경험 개선을 목적으로 사용자를 돕는 침실 환경 IoT 디자인 연구
2021. 04. - 2022. 3. / sponsored by Asleep
수면습관 개선을 위한 협상 인터랙션 디자인 연구
2021. 04. - 2021. 11. / sponsored by NH Investment & Securities
주식 토론 및 상품 토론 UI/UX 시나리오 연구 (Research on Discussion Space UI/UX for Investing Apps)
2020. 06. - 2020. 12. / sponsored by NH Investment & Securities
NEXT 모바일앱을 위한 챗봇 및 음성인식 UI/UX 연구 (Research on Chatbot and Voice UI/UX for NEXT mobile application)
2018. 07. - 2019. 01. / sponsored by Samsung Research
Humane AI : HRI 적용방안 구현 및 평가
2018. 02. - 2019. 01. / sponsored by Naver
AI 기반 대화형 인터페이스를 활용한 네이버 서비스 활용 시나리오 및 UX 연구
2016. 08. - 2017.04 / sponsored by 민트세이지(주)
장학금 통합관리 시스템 설계 및 프로그램 개발
2016. 03 - 2016. 10. / sponsored by Naver Labs
사용자 맞춤화 된 진화형 스마트카 서비스 디자인 모델 개발 연구
2015. 07. - 2016. 02 / sponsored by Hyundai NGV
사용자 라이프스타일 맞춤형 차량 음성인터페이스 UX 컨셉 개발
2015. 06. - 2015. 12. / sponsored by LG Electronics
소비자 트랜드 분석에 의한 미래제품 가능성탐구및 마케팅 테마 개발
2014. 04. - 2014. 08. / sponsored by Samsung
Wearable UX 인터랙션 Framework 도출 및 시나리오 시각화
2013. 12. - 2014. 04. / sponsored by Samsung
Wearable Device와 Connected Car를 위한 차세대 AUX(Sound/Haptic) 연구
2012. 07. - 2012. 11. / sponsored by Samsung
Analysis of the Types of Ambient Interaction and Development of Ambient Interaction Scenarios (Ambient interaction의 다양한 유형 분석 및 장기 시나리오 발굴)
2011. 12. - 2012. 11. / sponsored by Vodafone (Germany)
Value Construction with Digital Things
2011. 06. - 2012. 06. / sponsored by Microsoft Research Asia
KAIST-Microsoft Research Collaboration Center (KMCC): Developing the Interactivity Sketcher for Creative Interaction Design
2010. 03. - 2011. 03. / sponsored by Microsoft Research Asia